Logowanie
Nazwa użytkownika

Hasło



Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Kolejowa Toplista
   Powitanie


Witamy na nieoficjalnej stronie nieistniejącej już stacji Jaworzno. Poświęcona jest ona w głównej mierze  jej samej, jaworznickim bocznicom, a także całej linii 126. Witrynę wzbogacamy także o informacje na temat innych jaworznickich stacji i punktów kolejowych. Jesteśmy jak najbardziej otwarci na wszelkie przesyłane informacje, zdjęcia i inne dane na temat kolei z Jaworzna, ponieważ chcemy pokazać jak najwięcej na temat tego węzła kolejowego oraz sami tworzymy go z pasją. Posiadamy galerię fotograficzną która jest najciekawszym naszym działem, jako że dużej części sieci kolejowej Jaworzna już nie ma. Zamieszczane tu zdjęcia nie mają startować w żadnych konkursach na najładniejszą fotkę, tylko ukazać jak największy obraz tego czego już nie ma. Z miłą chęcią więc przyjmiemy każdą fotografię, bez względu na jej jakość oraz będziemy bardzo wdzięczni za okazany wkład.




Smutny koniec dworca Jaworzno...
Witamy.



Dziś mamy do przekazania smutnego newsa. Budynek dworca Jaworzno jest sukcesywnie likwidowany. W piątek 24 sierpnia postępowały prace rozbiórkowe dachu i części poddasza. Zdjęcia można znaleźć w GALERII

Niestety, w tym tygodniu budynek najprawdopodobniej zostanie zrównany z ziemią, a to wszystko po to by ktoś miał działkę. Czyżby na kolejne garaże?







Czy po byłych torowiskach w Jaworznie znów ruszą pojazdy szynowe?

To nie żart, istnieją plany przeprowadzenia lini tramwajowej od Skałki przez osiedle OTK (Kaufland) do centrum (byłe tereny KWK Kościuszko, Hala MCKiS) i dalej przez Podwale i Pechnik. Na Pechniku linia rozgałęziałaby się w stronę Szczakowej przez Leopold, Gigant, Niedzieliska, czyli starym szlakiem Jaworzno-J.Szczakowa.>b> Drugie odgałęzienie biegło by starym torem od stacji Jaworzno na KWK Kanty, czyli przez Podłęże, obok biedronki, następnie park na Podłężu(należałoby odbudować wiadukt), a następnie Osiedle Stałe w stronę Carrefoura.
Pomysł naszym zdaniem jest ciekawy, odżyją stare torowiska i w pewnym sensie kolej. Nowe linie zahaczają o główne punkty miasta, więc problemu z pasażerami by nie było. Mamy jednak kilka uwag już na wstępie, które mogą sprawić by te linie były jeszcze bardziej atrakcyjne, mianowicie:
1.Tor od Szczakowej powinien być podciągnięty do samej Sosiny. W okresie wakacyjnym/letnim, czyli sezonowo, powinny tam kursować tramwaje,
2. Połączenie od Szczakowej do centrum powinno być uatrakcyjnione możliwością bezpośredniego lub pośredniego dojazdu do osiedla stałego. Na Pechniku, w miejscu skrzyżowania linii, należałoby stworzyć możliwość przesiadki na skomunikowany tramwaj pasażerom od Szczakowej chcącym dojechać na osiedle stałe,
3. Tor od Skałki powinien iść także w drugą stronę na Bory i Byczynę gdzie również znajduje się sporo potencjalnych pasażerów i tym sposobem linia przebiegałaby przez całą długość miasta z możliwością dojazdu do prawie wszystkich osiedli.

Artykuł na podstawie reportażu jaw.pl




Pierwszy materiał filmowy ukazujący część stacji Jaworzno

Miło nam poinformować, że Wojciech wyszukał materiał filmowy ukazujący stację Jaworzno. Materiał ten pochodzi z dokumentu "Jaworznicki obóz dwóch totalitaryzmów" i został on wycięty i posklejany tak, że przedstawia tylko nagranie ze stacji.
Filmik ten jest o tyle ciekawy, że widać na nim sieć trakcyjną jaka przebiegała przez Jaworzno i zdaje się(nie jestem pewny) wieżę ciśnień, która jest w tle na przeciwko dysponującej. Szkoda tylko że filmik czarno biały, ale nie narzekajmy:).
Od minuty 1:14 w lewym górnym rogu widać lokomotywę SM31 na składzie talbotów;]. Chciałoby się powiedzieć-"szkoda, że ten reportaż nie dotyczył właśnie kolei w Jaworznie"
Będziemy chcieli także nałożyć jakiś dźwięk bo wydaje się trochę "głucho" no i oczywiście mamy nadzieję, że to nie jedyne takie nagranie.


Filmik znajduje się oczywiście w dziale "stacja Jaworzno": LINK